1. De reis naar de boot

9 maart 2014 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Dat Sluis toch best ver van Fort Lauderdale ligt, laten we in dit eerste reisverhaal zien.

Op donderdag 6 maart hebben we eerst nog geluncht met Serge en Michelle. In de loop van de middag zijn we vertrokken naar het Ibishotel in Amsterdam. Na een lekker diner zijn we vroeg gaan slapen. Om 5 uur vrijdagmorgen werden we namelijk opgehaald met de shuttlebus om uiteindelijk om 8 uur te kunnen vertrekken. Peter zijn onderbroeken waren toch wat zwaarder dan gedacht want een koffer was slechts 6 kilo overbeladen.... Na het bijbetalen mocht hij toch mee.
Na ruim 8 uur vliegen kwamen we na 6300 km vliegen in Detroit aan waar het toen min 7 graden was. Binnen 1,5 uur mochten we weer verder voor een 3 uur durende vlucht naar Fort Lauderdale. Om 15.00 uur kwamen we daar aan en werden keurig opgehaald door de hostess van Arke die ons naar het hotel bracht. Daar was het een aangename 25 graden met een lekker windje.

In Fort Lauderdale lekker gegeten in een restaurant waar een overjarige rocker het publiek toch wist te boeien. Na een goede nachtrust zijn we eerst nog even wezen winkelen in een mall waar naast lingerie ook auto's verkocht worden (zie de Rolls) Om 13.00 uur zijn we naar de terminal gebracht waar de uitvoerige incheckprocedure werd afgewerkt. Vanaf 14.00 uur waren we op de boot. Het was niets teveel gezegd, wat een luxe, ruimte en entertainment.

In onze volgende blog meer over de eerste twee zeedagen.

1. Arthur:
    9 maart 2014
    Gelukkig zijn je heel aangekomen. Plezier e!
  2. Haiko:
    De kop is eraf! Geniet ervan! Haiko & Erika
  3. Hubert, Conny en Bart:
    Fijne vakantie!!!
  4. Chan:
    9 maart 2014
    Leuk hoor :) ennuh Peter, je had toch wel je schone onderbroeken mee?
  5. Patrick en Chantal:
    9 maart 2014
    Begin ziet er al goed uit, (op het onderbroeken verhaal na), Geniet ervan!! Gr. Patrick en Chantal
  6. Betty westerlinck:
    10 maart 2014
    dan zeggen ze dat vrouwen veel meenemen he
  7. Carolien en Rudi:
    10 maart 2014
    Veel plezier, geniet en verdwaal niet (Italiaanse tomtom). Reactie Betty is wel een juiste, maar van Peter kan je het wel verwachten.
  8. Joke Spelier:
    Hoi Carla en Peter,
    De start is gemaakt, tijd om je te gaan verbazen tijdens jullie ontdekkingstocht over de boot. Veel plezier!

tante Joke
  9. Cor en Christine:
    11 maart 2014
    Hoi Carla en Peter, een hele fijne vakantie! Als ik jullie reisverslag zo lees, komt dit vast dik in orde. Geniet van de mooie reis en we lezen met heel veel plezier jullie volgende reisverslag! Groetjes!
  10. Eddy en Anja Spelier:
    11 maart 2014
    Fijne vakantie, geniet ervan.
    Ziet er allemaal gezellig uit.
  11. Aart en hella:
    11 maart 2014
    Zo nu dapper zijn Peter en langzaam de railing los laten. Het blijft echt wel drijven. Adem met de buik ....pffft diep in en uit. Vooruit dan ...het zwemvest mag je nog een paar dagen aanhouden. Bedenk wel dat je dadelijk grote witte strepen onder je hemdje gaat krijgen ;-] tot later... ps: Aart volgt jullie met de Titanic, het vaart alleen nog niet zo snel.
  12. Rachel:
    12 maart 2014
    Waaaaaaw! Carla&Peter geniet er maar lekker van!!!