7. St. Maarten en St Thomas

20 maart 2014 - Charlotte Amalie, Amerikaanse Maagdeneilanden

De avond voor we naar st. maarten gingen doen we zoals alle avonden het theater bezoeken, Een heel bekende violist die prachtig kon spelen en zingen, had zijn familie meegenomen en zijn 7 jarig zoontje deed ook al 3 jaar viool spelen en stond samen met zijn pa een show weg te geven gewoonweg fantastisch, zijn 5 jarig broertje lag te slapen anders hadden we die ook nog mogen horen spelen. Geweldig.

St. maarten, we werden weer opgehaald voor een rit met de bus maar niet voordat we netjes in de rij gingen staan, twee aan twee,..... net een schoolreisje. St. Maarten is opgedeeld in een Nederlands en een frans gedeelte,  Onbegrijpelijk dat een eiland met 100.000 inwoners  er zoveel in geïnvesteerd heeft om dit apart te houden. De  busreis was niet zo lang en bijzonder , maar wel een leuke reisleidster, (een met een sikje).

Daarna even wat rondgelopen en wat gedronken voordat we aan de volgende reis begonnen, dat was met de ferry terug naar de pier. Zo'n boot moeten wij ook hebben, met hoe kan het ook anders genoeg rumpunch en zoveel je op kan en live muziek, dus das drinken dansen en nog mooie plaatsen zien. Heel veel mooie dure jachten, ook in het Nederlandse gedeelte.

S'avonds hebben we de glasblazerij bezocht op het schip, hoe ze met een klein bolletje materiaal beginnen en hoe daar een fantastische mooie vaas van komt, mooi om te zien.  Daarna weer naar het theater voor weer een wervelende show.

St. Thomas: om eens iets anders te doen leek het ons goed om eens dit eiland van een andere kant te bekijken, namelijk onder water.
Peter is meegegaan op een boot om na ongeveer een half uurtje varen in een baai voor anker te gaan.
Daar werden de onder water scooters in het water gehesen. Na een uitvoerige uitleg mochten we in het water met ongeveer 12 man tegelijk, ieder zijn eigen scooter. Je moet je voorstellen dat je met je hoofd in de glazen koepel zit waar een luchtbel in zit. Je wordt naar beneden gehaald door een duiker waarna je met de scooter gas geeft en ongeveer 10 meter onder water rond vaart. Helaas kan ik nu geen foto's meesturen omdat ik hiervoor een aparte onderwatercamera heb gekocht. Deze volgen zeker later want het was spannend maar wel heel mooi om zo onder water te varen.

De avond afgesloten met een bezoek aan het theater waar een Amerikaanse komiek een heel goeie show weggaf over o.a. de zin en onzin van gebruiksaanwijzingen.

Als je denkt dat wij op een groot schip zitten: naast ons lag een ander schip die nog een maatje groter was dan de onze......

Dit was het laatste reisverslag van onze superreis die ons nog lang bij zal blijven.
Nog anderhalve dag op zee. Zaterdagmorgen komen we aan in Fort Lauderdale. Omdat we weer met de tijd mee vliegen komen we zondagmorgen weer aan rond acht uur in de morgen op Schiphol.
Het zal niet meevallen om na ruim twee weken gewend te raken aan temperaturen van 26 tot 30 graden, luxe (eten, drinken en faciliteiten) en een prachtige omgeving, weer aan de slag te gaan. Vakantie is afzien........pfff.
Het was leuk om op deze manier onze reis ook met jullie te delen, bedankt voor jullie reacties en spreken jullie zeker binnenkort weer.

Groetjes Carla en Peter

1. Rudi:
    Hoi Peter en Carla.
    Wat was het leuk om te lezen waar jullie zich bevonden. Mooi om zo elke dag een verslag te maken van wat je gezien en beleefd hebt. Ik merk wel dat jullie echt hebben genoten. Heel mooi omdat te zien... Kom nu goed en wel weer thuis daar zullen ze ook weer blij zijn om jullie te zien..

Grt Rudi
  2. Johan & Caroline:
    20 maart 2014
    Peter, Carla, jammer dat het er bijna op zit, ik heb er ook elke dag van genoten ! Jullie hebben echt wel veel gezien, en dat cruiseschip is imposant. Volgende week verwachten ze hier weer nachtvorst :-) -om jullie er alvast op voor te bereiden...
  3. Cor en Christine:
    Hoi Carla en Peter,

het was bijzonder leuk om jullie te "volgen" op jullie reis. Een hele goeie reis terug! Lekker om straks ook weer thuis te zijn en bij te kunnen slapen :-)
  4. Joke Spelier:
    Dag Carla en Peter,
    Ik wil jullie, tot slot, nog even een hele goede en gezellige terugreis wensen. Die vaar-dagen zijn ook vaak "eetdagen". hebben jullie dat ook zo ervaren? Ben benieuwd hoe het met jullie gewicht gesteld is! Geniet-geniet-geniet nog volop van dat laatste vakantie staartje!! En tevens verheugen op de thuiskomst, met het weerzien van velen. Ook heel fijn!
    Groetjes,
    tante Joke
  5. Betty westerlinck:
    21 maart 2014
    ja jullie zullen veel te vertellen hebben volgende week.
    groetjes betty,
  6. Chan:
    21 maart 2014
    Jeetje, wat is dat snel gegaan. We vonden het heel leuk om jullie verhalen te lezen. Moet een heel indrukwekkende en mooie reis geweest zijn! Jaloers!
  7. Theo en Veronique:
    21 maart 2014
    Hartstikke leuke reis, we hebben genoten van de verhalen en de foto's
    groetjes Theo en Veronique
  8. Patrick en Chantal:
    22 maart 2014
    Hey Peter en Carla,
    Het was een genot om een beetje met jullie mee te reizen. Wat een leuke ervaring (waar jullie vast nog lang op kunnen teren).
    Wij wensen jullie een goeie terugreis, (ook het stukje door Nederland) en we zien elkaar dan weer in Sluis om de rest van jullie verhalen te horen.
    Groetjes Chantal en Patrick