6. Antigua

17 maart 2014 - Saint John's, Antigua en Barbuda

Allereerst nog even een foto van het theater toegevoegd. Elke avond treedt hier een artiest op, altijd leuk om naar toe te gaan. Zondagavond was er na de show ook een nog optreden met alle Motown-hits aan het zwembad. Heerlijk om s'avonds nog met 23 graden en een zeebriesje zo'n optreden mee te maken. (sorry, willen jullie niet jaloers maken, maar dat maak je in Nederland maar zelden mee)

In Antigua zijn we op maandagmorgen aangekomen. Je merkt dat naar mate de cruise duurt en steeds meer schepen aanleggen. Hier lagen vier cruiseschepen. Soms lijkt het net of ze het dorp binnenvaren. Dat betekent toch snel een tijdelijke bevolkingsaanwas tussen de 8.000 en 10.000 mensen. Op een bevolkingsaantal van 63.000 mensen is dat best veel. Begrijpelijk dat toerisme hier inkomensbron nummer 1 is.  Antigua telt slechts 365 stranden en strandjes.
Om maar voor een actieve strandervaring te kiezen, zijn we voor het zwemmen met stingrays gegaan. (dat zijn grote roggen)
Deze leven in het wild, maar weten wel als de toeristen komen omdat ze dan ook gevoerd worden. Ongeveer 7 minuten varen van van het strand is er een ondiep gedeelte waar de boten aan een drijvende stijger aanleggen.
Je stapt hier tot maximaal je middel in het super helder water met wit zand. Je ziet de roggen rond je benen zwemmen. Om beurt mag je ze vasthouden en dat valt reuze mee. De vrouwtjesroggen zijn (vreemd genoeg) ongeveer 2,5 keer zo groot als de mannetjes. Dus weet je wel wat Peter daar vast heeft!!!
Na wat gesnorkel en dus genoten te hebben van de prachtige onderwaterwereld, gingen we weer terug naar de wal. Ook daar stond de rumpunch ons op te wachten. Dit begint een beetje ons middagdrankje te worden. Het gaat er in als limonade maar.... Achterin het taxibusje werd het heel gezellig met een Engels echtpaar die we steeds beter hebben leren kennen en een Amerikaans echtpaar.

Na de lunch nog lekker aan het zwembad gelegen met 28 graden en een lekker live-muziekje erbij. Om vier uur nog een shopping-presentatie bezocht over wat er allemaal te koop is op de volgende eilanden St. Maarten en St. Thomas.
Wint Carla daar toch een halsketting ter waarde van 250 dollar. Kortom, weer een geslaagde dag.

Morgen op naar een stukje Nederland: St. Maarten.

1. Joke Spelier:
    18 maart 2014
    Hallo globetrotters,
    Want dat zijn jullie toch! Wat zien jullie veel. Dit was weer een heel interessant verslag, bijzondere verhalen, hoor. En sprekende foto's! Leuk om jullie op de kaart te kunnen volgen. En Carla...gefeliciteerd met het winnen van de ketting, een blijvende herinnering aan deze reis! Tot horens.
    Groetjes,
    tante Joke
  2. Aart en hella:
    18 maart 2014
    Gelukspoepie!! Wat n pracht van een ketting. Goed gedaan Carla! Peter je keek toch n beetje bescheten bij het vasthouden van Miss Rog of leek dat maar zo? Had je haar op n verkeerde plaats vast... tja twee meter is even wennen? ;-]]]

Prachtige foto`s en wat n helder water. Die rumpunch houden we erin hoor ;-] Benieuwd naar de dag van morgen. Veel LOL UND SPASH. XXX Hella en Aart