4. Granada

15 maart 2014 - St. George's, Bermuda

Na een dag rust moet je toch weer vroeg op om om 8.45 uur gereed te staan voor de excursie. Vakantie is toch om uit te slapen???

Vandaag stond Granada op het programma. Even wat toeristische informatie:
het eiland is jaren onder Frans bewind geweest. Dat is zeker nog te zien aan alle troep die ze maken langs de weg. Ook de easy way of live draagt er zeker aan bij dat ze niet de eerste prioriteit bij hun woonomgeving leggen. Daarna is het in Britse handen overgegaan wat nog duidelijk blijkt uit het links rijden. Chauffeur zijn op dit eiland is eigenlijk een beetje risico-afweging maken: de wegen zijn zo smal dat er dagelijks spiegels of meer moeten sneuvelen. Dat het wel tot goede resultaten leidt, blijkt uit het feit dat wereldkampioen Formule 1 Lewis Hamilton van dit eiland komt. Daarnaast nog een bekende zanger (zie foto) en een wereldkampioen hardlopen op de 400 meter, wie kent hem niet???

Grenada is bekend om de bananenbomen, maar deze zijn na de orkaan van 2005 bijna helemaal verdwenen evenals toen 95% van de woningen beschadigd waren.
De grootste inkomensbronnen zijn tourisme (tot het irritante af wordt je lastig gevallen), het verbouwen van bomen voor Nootmuskaat en vooral cacao. Hierin zijn ze op wereldschaal de tweede grootste leverancier.

Met de goed opgeleide gids zijn we via veel haarspeldbochten tot op 1900 meter boven zeespiegel geweest. Daar hebben we o.a. nog een waterval bezocht en een oude burcht. Natuurlijk zijn we door het regenwoud gereden en het bewijs werd spontaan geleverd: het regende! Och, met een temperatuur van 26 graden is het nog steeds geen straf.

Granada: een mooi eiland met veel natuurschoon, goed om er eens geweest te zijn maar niet voor herhaling vatbaar.

Morgen staat Barbados op het programma en dat zal wel tax-free shoppen worden.
(gelukkig hebben we weinig plaats meer in de koffer. Zoals jullie begrijpen is dit reisverhaal dit keer weer door Peter gemaakt.....)

1. Aart en hella:
    14 maart 2014
    We hadden nog zo gezegd Peter ,neem een AH zak mee met drop ,stroopwafels, pindakaas, hagelslag, Zeeuwse bollussen etc.. zodat je wat terug kan zeggen als ze je lastig vallen met toeristische brol om te kopen. Dan doe je gewoon je AH zak open en zeg .... NO.. But do you want to buy a Dutch stroopwafel from My en ...dan heb je er geen last van ....toch ;-] Have fun.xxx Hella met n groet va Aart.
  2. Joke Spelier:
    14 maart 2014
    Hoi, hoi,
    Dat wordt uitslapen na thuiskomst, hé! Ja, dat is jammer van excursies dat je daar altijd vroeg voor uit de veren moet, maar wil je veel zien dat is dat nu eenmaal de planning. En veel gezien hebben jullie al en wat er hierna nog komt!!! Om weer naar uit te kijken, iedere dag weer!
    Groetjes,
    tante Joke
  3. Betty westerlinck:
    15 maart 2014
    ziet er allemaal prachtig uit, mooie herinneringen, nemen die onderbroeken van peter dan zoveel plaats in jullie koffer.
    groetjes,