2. Aruba en Curacao

13 maart 2014 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Aruba, de eerste dag dat we van boord gaan.... Vroeg opstaan dat valt ook niet mee als je zo'n heerlijk bed hebt om in te slapen. We gaan vandaag de jeepsafari maken. We worden opgehaald door onze gids Raul, we moeten even wachten maar dan zien we de jeep om de bocht scheuren. Als we daar aankomen zijn we maar met een klein groepje en vraagt Raul Who's want to drive? en wie denk je: Peter, maar dan weet ik dat we een goede chauffeur hebben .

De eerste helft van de safari rijdt hij en de andere helft een amerikaan, maar dat kan ook niet anders want wij zijn de enige Nederlanders in de groep. We starten en gaan all bumpy en jumpy op weg. de eerste stop is The lighthouse wat nu niet meer in gebruik is omdat er iemand zich van de toren heeft gestort.....

De tweede stop was the chapel, mooi lief klein kerkje wat nog elke dag gebruikt wordt, dan door naar een strandje om even wat stof af te laten waaien.

Peter stapelt 7 stenen, 6 kleine wensen  (stenen) en de 7e steen om de wensen te laten uitkomen. De volgende stop was de struisvogelfarm, ja ook hier,zijn we zo ver van huis en waar ga je naartoe,!! was leuk om te  zien en daar mochten we ook de kleine struisvogels wat eten geven. Een extra stop bij een mooie baai, met super hoge golven,zijn 2 dames de zonnebril kwijt geraakt omdat ze door een golf onder water werden gesmeten.

Onderweg nog een paar ezels tegen gekomen (ja echte) en zo verder naar Baby beach om te snorkelen, helaas zat ik met een infectie , dus Peter heeft gesnorkeld en gezwommen en veel mooie grote vissen gezien, een hele leuke ervaring.

Daarna hadden we nog een afspraak met Femke, de zus  van Haiko en hebben we nog  de plaats bewonderd waar Haiko en Erica's  huwelijk is voltrokken, wie wil dat nu niet op Aruba trouwen op het strand ......

Vandaag Curacao, weer vroeg uit de veren, maar ja het wordt al ietwat routine hmhmhm. Na het ontbijt worden we opgehaald door de gids voor een tour Curacao. In de bus met alweer Amerikanen, gaan we eerst naar het museum waar alles over de vroegere jaren tentoongesteld is en heel veel Nederlandse invloeden te zien zijn.

Flamingo's de celebrity's van curaçao gespot en dan naar de grotten, een warme grot, met stalagtieten en stalagmieten, wie kent ze niet. En in het wild lopende leguanen. Dan door ff om de borrel want die moet je ook gedronken hebben en nog even shoppen om de rest van de middag op te vullen.

Het leven aan boord van zo'n mooi groot schip bevalt ons tot nu toe heel goed.Maar daar horen jullie de volgende keer meer over.

1. Monique Nobus:
    12 maart 2014
    Hi Carla en Peter, het ziet er daar echt super uit en zo te lezen hoef je je daar geen minut te vervelen...en wat een schip zeg wouw!!! Genieten maar!!! , groetjes Monique
  2. Haiko:
    12 maart 2014
    Ik ben verder helemaal niet jaloers ofzo... ;-)
    Jullie hebben een toptijd zo te horen. Blijf lekker genieten en veel plezier op curacao en de andere eilanden.
  3. Betty westerlinck:
    12 maart 2014
    ziet er allemaal heel leuk uit, geniet er maar van, gr BW
  4. Jawine en Rick:
    13 maart 2014
    Wat ziet het er allemaal goed uit!! En fijn dat jullie het naar jullie zin hebben. Wij waren natuurlijk wel enthousiast en vonden het geweldig dat jullie gingen en gelukkig bevalt het tot nu toe. Is de hut ook naar het zin? Ik ben benieuwd naar jullie verdere verhalen. Erg leuk om te lezen. Heel veel plezier!!
  5. Joke Spelier:
    13 maart 2014
    Dag Carla en Peter,
    6 Stenen leggen voor 6 wensen...heb jij die dan nog, Peter??
    Ok. kleine wensen hebben we natuurlijk allemaal. En...heeft de 7de steen resultaat gebracht?
    Wat vervelend Carla, dat je een infectie hebt, hopelijk heeft dat niet teveel invloed op het genieten van e.e.a.!
    Bij thuiskomst spreken jullie natuurlijk vloeiend Engels hé, met al die Amerikanen in het gezelschap!
    Ik ben ook heel benieuwd naar het verslag over de boot en hoe jullie alles ondergaan!
    Tot een volgende keer. Heel veel genoegen op en rond de boot!!